Gewichtsverlies en lager kransvatrisico met visrijke voeding

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker Gert Schuitemaker

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker

1 min

Per 48 uur kun je als gast 5 artikelen gratis lezen; dit is gratis artikel 1 van 5.

Neem een digitaal abonnement  of Inloggen als abonnee
Dagelijks vis eten vermindert de kans op kransvatziekte en helpt bij het verminderen van het gewicht, zo blijkt uit Australisch onderzoek. Tonijn, zalm, makreel en kabeljauw zijn de meest omega 3-vetzuurrijke soorten. En dagelijkse portie vis bleek bij een groep zwaarlijvige personen tot gewichtsafname en een verminderd risico voor kransvatziekte te leiden. Hierbij verlaagden de patiënten ook insuline-, glucose- en triglyceridenspiegels. Verder stegen de HDL-spiegels. Nu de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention bekend gemaakt hebben dat overgewicht jaarlijks tot 300.000 doden leidt, komt een visrijk voedingspatroon ongetwijfeld meer in beeld. De onderzoekers neigen hierbij meer naar dagelijks één portie vis dan naar visoliesupplementen. Als men meer vis eet, eet men namelijk vanzelf ook minder rood vlees. De onderzoekers werken voor de University of Western Australia in Perth.

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het laatste orthomoleculaire nieuws.

Gerelateerde artikelen