Meer over Tryptofaan en EMS

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker Gert Schuitemaker

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker

1 min

Per 48 uur kun je als gast 5 artikelen gratis lezen; dit is gratis artikel 1 van 5.

Neem een digitaal abonnement  of Inloggen als abonnee
Artikel uit ORTHOmoleculair Magazine nr.6, 1990 [4 pagina’s] Het aminozuur L-tryptofaan wordt sinds ongeveer een jaar in verband gebracht met het optreden van een zeldzaam syndroom. Uitgebreid wetenschappelijk onderzoek wijst steeds meer in de richting van een verontreiniging, die aanwezig is in de tryptofaanpreparaten van één Japanse fabrikant, als veroorzaker van dit syndroom. In Orthomoleculair nr.2 van dit jaar wordt verondersteld dat L‑ tryptofaan als zodanig niet de meest aannemelijke oorzaak voor het plotseling optreden van het eosinophilia myalgia syndroom kan zijn.

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het laatste orthomoleculaire nieuws.