Zwanger? Denk aan Omega-3!

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker Gert Schuitemaker

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker

2 min

Per 48 uur kun je als gast 5 artikelen gratis lezen; dit is gratis artikel 1 van 5.

Neem een digitaal abonnement  of Inloggen als abonnee
Artikel uit Fit Met Voeding nr.8, 2015 [2 pagina's] Vooral DHA is van belang De Gezondheidsraad beveelt Nederlanders voortaan nog maar één keer per week (vette) vis aan. Dit wordt daarom in de nieuwe Schijf van Vijf het ‘visadvies’, dat óók gaat gelden voor zwangere vrouwen. Terwijl juist voor hen omega-3 zó belangrijk is, en dan vooral DHA. In ons boek Fit met Voedingssupplementen, dat dateert van 2012, adviseren wij tijdens de zwangerschap een dagelijkse inname van 600 mg omega-3 (DHA en EPA). Datzelfde advies geven we overigens ook vóór de conceptie. In 2012 zat de Gezondheidsraad nog op een aanbeveling van 450 mg visolie voor de algemene bevolking.3 Dit komt concreet neer op tweemaal per week vis, waarvan minimaal één keer vette vis. Dit advies gold ook voor zwangeren. Maar inmiddels acht de Gezondheidsraad één keer per week vis voldoende, liefst vette vis. Dit wordt ook het concrete advies voor zwangeren, zo heeft het Voedingscentrum ons laten weten. In het ‘editorial’ op pag. 3 heeft u hierover meer kunnen lezen. Minimaal 200 mg DHA

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het laatste orthomoleculaire nieuws.