Bonen

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker Gert Schuitemaker

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker

1 min

Per 48 uur kun je als gast 5 artikelen gratis lezen; dit is gratis artikel 1 van 5.

Neem een digitaal abonnement  of Inloggen als abonnee
Artikel uit ORTHOmoleculair Magazine nr.3, 1999 [4 pagina’s] Bron van kalium Gedroogd kunnen ze lang bewaard blijven. Ze zijn rijk aan mineralen, eiwit, koolhydraten, voedingsvezel en B-vitaminen. Vooral valt de rijkdom aan kalium op. Het gehalte aan natrium is daarentegen laag, evenals aan vetten. Ziedaar, een voedingsmiddel dat er zijn mag, maar waaraan ook nadelen kleven. In ieder geval moet het goed gaar gekookt worden. Voor een optimale voedingswaarde komen bonen gecombineerd met ander voedsel het beste tot hun recht. Na granen vormen peulvruchten in termen van productie op wereldschaal de grootste groep van voedselgewassen. De circa twintig algemeen geconsumeerde soorten bevatten twee tot drie maal zoveel eiwit als granen. Van alle peulvruchten wordt de gewone bruine boon, Phaseolus vulgaris, en ervan afgeleide kweekvariëteiten wereldwijd het meest gegeten.

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het laatste orthomoleculaire nieuws.