Niet RIVM en Voedingscentrum luiden noodklok ...

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker Gert Schuitemaker

Onder redactie van Dr. Gert Schuitemaker

5 min

Per 48 uur kun je als gast 5 artikelen gratis lezen; dit is gratis artikel 1 van 5.

Neem een digitaal abonnement  of Inloggen als abonnee
Update 17 - week 11 t/m 17 mei 2020 -

Het RIVM en het Voedingscentrum laten het hopeloos afweten. Complete radiostilte als het gaat om voedingsadviezen.

Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD) waarschuwt wel!

Een paar supersimpele voedingsadviezen
Nu Corona/COVID-19 op zijn retour lijkt te zijn, geeft ORTHO een paar simpele voedingsadviezen. Lang niet volledig, maar wel praktisch. Ze vullen ons supplementen-advies van 27 januari aan. Gegeven de omstandigheden van toen betrof dit advies alleen suppletie.
Ons eerste advies: eet meer noten. Vooral de paranoot. Deze noot is bijzonder rijk aan selenium, maar bovendien aan vitamine E, magnesium, calcium, ijzer en zink!
Denk dus aan noten (in plaats van zoetigheid). Vooral paranoten.
Deze zijn bijzonder rijk aan selenium: vijf noten (ca. 15 gram) bevatten 40 mcg selenium (ter vergelijking: onze aanbeveling als supplement: 100 mcg)
Voorts:
  • notenmoes
  • pompoenpitten
  • vette vis (haring, makreel, zalm)
  • eieren
  • roomboter (i.p.v. margarine)
  • volle yoghurt (indien geen zuivelallergie)
  • (meer) water en/of thee drinken (i.p.v. frisdrank)
Last, but not least:
  • Naar buiten!! Laat de zon het werk doen.
Vanaf zonkracht 3 wordt er in de huid vitamine D aangemaakt. Elke dag kunt u checken: de zonkracht van dat moment (in Bilthoven; RIVM) En heeft de zon te weinig kracht:

Updates 1 -17 (vanaf 27 januari 2020)

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het laatste orthomoleculaire nieuws.